Hiiper Supermarkt Kwartaalmonitor Q1 2024
Dirk houdt groei vast, PLUS profiteert nog steeds van de Euroweken en hard discounters blijven achter.
Hiiper is een onafhankelijk data & insightsbureau. Door de consument als belangrijkste bron te gebruiken, ontstaat een compleet zicht op alle markten waarin consumenten producten of diensten kopen, en op alle aanbieders waar zij deze aankopen doen. Deze inzichten geven een uniek en actueel beeld van de bestedingen van Nederlandse huishoudens.
Hiiper is een betrouwbare bron voor feitelijke en actuele data & insights in consumentenbestedingen in welke branche dan ook. Het team bestaat uit data experts die dagelijks inzicht hebben in de miljoenen banktransacties van meer dan 100 duizend consumenten, gecombineerd met meer dan 25 miljoen gescande kassabonnen, actuele scraping data van webshops van grote retailers en offline prijsdata uit fysieke winkels.
Kortom, de data van Hiiper is:
De data van Hiiper stelt merken, retailers en fabrikanten in staat om met unieke consumentendata aan de slag te gaan en daarmee hun kansen voor groei te identificeren.
Up-to-date data en gebaseerd op feitelijke consumentenaankopen.
Data over alle kanalen heen; zowel offline en online en van alle branches.
Data één op één inzetbaar voor marketingdoeleinden.
Data is essentieel om te winnen, maar in sommige branches is het minimaal beschikbaar of niet compleet waardoor het de kracht als sturingsmiddel verliest. Denk daarbij aan bestedingen van klanten bij de concurrent of de ontwikkeling van spelers die buiten de klassieke branches vallen. Als er geen compleet overzicht van de consumentenbestedingen is, hoe kun je dan zien hoe je in de totale markt wint?
De data van Hiiper brengt elke branche in beeld en is relevant, compleet en actionable. Lees meer over onze oplossingen en ontdek wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.
De oplossingen van Hiiper brengen een totaal marktbeeld in kaart met relevante, complete en actionable inzichten. Het is de sleutel tot datagedreven groei voor elke branche.
Neem contact op voor meer informatie.
Dirk houdt groei vast, PLUS profiteert nog steeds van de Euroweken en hard discounters blijven achter.
Hoe Hiiper de efficiëntie van een campagne rondom de introductie van een nieuwe lijn proteïne yoghurt vergroot en daarmee de klantinteractie te verbetert.
Bij iedereen zijn de vaste lasten duurder geworden in 2023. Maar hoe vrijgevig zijn Nederlanders geweest richting goede doelen? Team Hiiper deed onderzoek.
Hoewel we onze drankjes steeds bewuster laten staan in januari, laten we de sportschool liever nog even achterwege.
Tijdens de actieperiode van 7 t/m 20 januari 2024 is het marktaandeel van Plus met ruim 2 procentpunt gestegen, een groei van zo'n 30%.